iklan

Ahli-ahli Sindiketku....

Thursday, November 25, 2010

Lagu pada Blog. Perlu atau tidak? Apa komen anda?

Lagu pada blog.


Bg aku xbrp prlu la..mula2 ok la..tp lama2 mcm semak plak..dh jd mcm zaman myspace plak dh..
Tp tserah pada individu..hak masing2...benda2 ni dh lama dh geng2 OL blogger dok ckp..


Awat kita letak lagu?
untuk bagi orang tahu kita suka lagu apa.
- haha!niat dh cun, nk bagi org dengaq lagu2 terkini yang hgpa ska. besa la lagu ni, ari ni dengaq lagu best, sok ada lagi lagu yang best hgpa dengar. so... ari2 la hgpa tukaq lagu kat blog.

terasa blog lagi menarik dengan alunan muzik2.
- ada gak yg kata klu blog ni xdak lgu, rsa sunyi ja...boring... tmbah plak post yg xbest...so baik boh lgu..leh gak layan...tserah pd individu...

dah orang boh, aku pn nk boh gak.
haha! cmni pn ada gak..nk ikot mmber2..pntang tgok yg mnarik kt mmber, dan2 la dia pn nak..tmbah2 lgu baru & best.. up to date la kononnya...hahaha! mcm2!

  Problemo yang akan dihadapi.
lagu yg kita boh tu org xsuka, xminat, jd serabut.

- hahaha...ada sesetengah blog tu aku bkak ja, trus kuaq lgu rock la, r&b la, mcm2 la..ada gak lgu yg aku xminat..tp nk wt cmna kan..blog org..so ikot ska depa la..tp yg xbest tu sbb bila org nk surf blog depa, nk tgok2 post,tp lgu plak mcm hmpeh..so xjd la baca.trus ja kuaq trus..nk follow pn xmau dh..hahaha!

 player xdak button stop,pause,play
 haaa...ni problem gak nih..mcm kt myspace dlu, klu xska dgaq lgu leh gak la tkan stop or pause.. tp yg ni xleh lnsung..mlainkan tutup voice or kuaq trus dri blog..bnda ni la yg myemakkan..

cmna plak dgn blogger yg ska bkak tab byk2??
haa..yg ni best gak..mcm aku ni ska bkak tab byk2..bkak blog byk2 tab..tp bla bkak ja byk2..tetiba ja kuaq mcm2 lgu..jnoh cri blog yg mn 1..kena2 plak klu 2-3 blog pasang lgu..adoi..KUSUT!!
jgn kata aku ja, aku rsa ramai lg yg ska bkak byk tab..kan?

lgu dri pc/laptop
 ramai gak yg ska teroka internet,  bkak blog org sambil layan lgu dri pc/laptop sndiri..dgaq lgu2 yg depa minat la..bru layan..tgah syok2 layan, PUUUM!! kuaq lgu dri blog..adoih!jem tross...kna dok dgaq R&B,pastu blog kuaq lgu ROCK!! pergh!! kussssuuutt!!

Langkah mengatasi.
tuan blog.
-toksah boh player yg xdak pause/stop button.
-toksah dok buat autoplay.
-mau nk boh pn boh lgu yg sedap2 ja..
yang datang blog.
-mau ska ka xska ka..layan ja la..tahan la klu xminat...
-bgtau tross kt tuan blog tu yg lgu dia boh xbest lnsung,abaq lgu yg best kt dia..

huhu...skian dri aku..merapu p laaa...haha!

2 suRat saMaN: