iklan

Ahli-ahli Sindiketku....

Thursday, November 25, 2010

Bila Lelaki Sayangkan Kekasih..


Bila Lelaki Dah Sayang..
Awai pagi lagi dah tengok enset,  nk msg / miscall si dia...Nak kejotkan dia bangun..

Bila Lelaki Dah Sayang..
Sgup tunggu lama si dia bersiap..Walaupun dlm keadaan yang panas..

Bila Lelaki Dah Sayang..
Sgup redah hujan naik motor, semata-mata nak p jumpa dia wlupun sat ja...Alih-alih bila jumpa, terus gaduh..

Bila Lelaki Dah Sayang..
Mintak la apa pun pertolongan, lelaki mesti akan membantu.. Walaupun sebenarnya dia tak mampu nak tolong..


Bila Lelaki Dah Sayang..
Sgup membiarkan dirinya kesejukan tanpa memakai baju tebal,  asalkan teman wanitanya tidak sakit bila terlalu sejuk...
Bila Lelaki Dah Sayang..
Sgup buat apa saja ha?  Sgup bersusah-payah hanya kerana perempuan yang dia sayangi.  Sanggup redah lautan api ( hok ni nmpak sgt dok muhong ).

Tp org slalu cakap " Ala, lelaki ni mula-mula ja syg..Dh dapat (toit),  mula ar wat perangai ".  
Bkn smua lelaki camtu,  tp nk dpt yg tbaek tu mmg agak sukar la.  Lelaki ni kdang2 bkn tak syg,  tapi depa tunjukkan kasih sayang tu dengan cara lain.  Tak semestinya sayang tu,  nak kena cakap " I Love U" hari2?  Tak semestinya hari2 kena romantik.  Kan?  Lelaki akan tunjuk dengan cara lain.  Tapi kaum hawa sendiri kadang-kadang tak perasan semua tu.

Kebanyakkannya hanya nampak keburukan ja pada seseorang lelaki tu,  kebaikannya hanya di diamkan.  Ada pulak,  bila lelaki tu dah terlalu sayang,  yang perempuannya pulak tak geti nak bersyukur.  

Apa yang penting,  jagalah hati orang yang selalu menyayangi diri anda tu.  Mungkin kita tak perasan,  atau tersalah pandang, tapi bila orang tuh dah tiada di depan mata.  Baru kita sedar siapa dia sebenarnya di hati kita.

1 suRat saMaN:

FAZLINA AZIZ said...

lelaki sng ckp ego.
dlm hati ckp nk,tp xjage.ape kes?*ni merujuk kpd buah hati aku la.
myb sbb die ni jarang bercakap dgn ppuan sejak baligh HAHA.