iklan

Ahli-ahli Sindiketku....

Wednesday, January 26, 2011

Top 10 Majalah Terpopular Untuk Lelaki Dewasa


1. Playboy
Lelaki mana yg tidak tahu dengan majalah berlogo kepala arnab ini. Pertama kali diterbitkan pada tahun 1953.Didirikan di Chicago, Illinois pada tahun 1953, oleh Hugh Hefner dan rakan-rakannya, dan mendapat dana sebahagian dengan meminja $ 1.000 dari ibu Hefner. Perusahaannya sendiri menjadi Playboy Enterprise Inc,dimana Playboy bukan sekadar pada majalah saja, tetapi merambah keberbagai bentuk media seperti: penerbitan, kebenaran penggunaan nama Playboy komersial, Playboy TV, dan hiburan.

Selain foto-foto sensual, Playboy juga memuat artikel mode, olahraga, barang-barang komersial, dan wawancara dengan tokoh tokoh ternama seperti: Bob Dylan, Michael Jordan, Bill Gates, dan Mohammad Ali. Playboy juga pernah melakukan wawancara fenomena dengan Fidel Castro, Yasser Arafat, Moammar Khadafi dan Malcolm X. Selain itu, banyak penulis fiksyen seperti: Margaret Atwood, Tom Clancy, Roald Dahl dan Arthur C. Clark menyumbangkan cerita pendek mereka di Playboy yang kemudian menjadi tulisan yang terkenal.

Edisi pertamanya yang diterbitkan pada bulan Disember 1953 di Amerika, tidak mempunyai tarikh kerana Hefner tidak yakin boleh menerbitkan edisi kedua. Hefner tidak mempunyai cukup wang untuk membayar model bergambar di Playboy, jadi dia membayar hak cipta foto-foto wanita cantik dari kalendar untuk dikeluarkan di majalahnya. Photo kalendar artis Marilyn Monroe menjadi penghias majalah edisi pertama dan dengan cepat menjadi sensasi. Majalah ini habis terjual dalam masa seminggu. Cetakan pertamanya mencapai 53,991 naskah dengan harga 50 sen (dalam dollar Amerika).


2. Mens Health
Diterbitkan oleh Rodale Inc di Emaus, Pennsylvania, Amerika Syarikat, adalah majalah lelaki terbesar di dunia, dengan 38 edisi di seluruh dunia, cetakan bulanan 1,85 juta, dan 12 juta pembaca bulanan. Ini adalah majalah lelaki terlaris di AS newsstands. Ini mengandungi kecergasan, gizi, seksualiti, gaya hidup dan aspek-aspek lain dari kehidupan manusia dan kesihatan. Website majalah, MensHealth.com.




3. FHM
Majalah ini mula diterbitkan pada tahun 1985 di Britain dengan nama For Him dan mengubah ke FHM menjadi For Him Magazine pada tahun 1994 ketika Emap Media Konsumen membeli majalah itu.Diasaskan oleh Chris Astridge, majalah ini diterbitkan untuk berasaskan fesyen diedarkan melalui outlet fashion lelaki.

 


4. Maxim

Maxim adalah majalah lelaki antarabangsa yang berpusat di United Kingdom dan dikenali untuk gambar mendedahkan yang memaparkan pelakon popular, penyanyi, dan model perempuan, tidak ada dari mereka yang telanjang dalam versi Amerika.


5. GQ
GQ (Gentlemen's Quarterly) adalah majalah lelaki bulanan yang menfokus pada fesyen, gaya, dan budaya untuk lelaki, melalui artikel tentang makanan, filem, kecergasan, jenis kelamin, muzik, perjalanan, sukan, teknologi...dll.






6. Mens Uno
Majalah fesyen lelaki dinegara dengan berpenduduk terbanyak di dunia.Jualan dinegara nya sendiri(CHINA) sudah terjual dgn angka yang menakjubkan.





7. Esquire
Esquire adalah majalah lelaki, diterbitkan di AS oleh Hearst Corporation. Dikeluarkan pada tahun 1932.Esquire muncul, untuk pertama kalinya pada bulan Oktober 1933. Diasaskan dan diedit oleh David A. Smart dan Arnold Gingrich.Pada tahun 1940-an, populariti Girls Petty dan Vargas Girls memberikan lonjakan pengeluaran.
 




8. Penthouse
Penthouse, majalah lelaki yang diasaskan oleh Bob Guccione, menggabungkan artikel gaya hidup kota dan foto seksi-corepornographic. Pada 1990-an, berkembang menjadi hardcore. Penthouse dimiliki oleh Jaringan FriendFinder,sebelumnya dikenal sebagai General Media.Inc yang merupakan perusahaan induk Penthouse International Inc.Meskipun Guccione adalah dari Amerika, majalah ini diterbitkan pada tahun 1965 di Britain, tapi tahun 1969 mula dijual di Amerika Syarikat. Pada puncak kejayaannya, Guccione dianggap salah satu orang terkaya di Amerika Syarikat. Dia pernah tersenarai dalam carta Forbes 400 orang terkaya (982). Pada April 2002 artikel New York Times melaporkan Guccione menyatakan bahawa Penthouse mengaut $ 3.5 bilion sehingga $ 4 bilion selama 30 tahun syarikat ditubuhkan, dengan pendapatan bersih.




9. Detail
Detail adalah majalah lelaki bulanan Amerika yang diterbitkan oleh Conde Nast Publications, ditubuhkan pada tahun 1982. Tujuan utama untuk majalah ini adalah fashion dan gaya hidup, serta mengenai isu-isu sosial dan politik yang relevan.Alan Patric.





10. Dazed
Dazed & Confused adalah majalah Fesyen Inggeris, yang ditubuhkan pada tahun 1992 dan diterbitkan bulanan. Editor pengasas nya adalah Jefferson Hack dan Rankin.  Topik yang dibahas meliputi muzik, fashion, filem, seni dan sastera. majalah ini dinamakan untuk lagu yang dibuat terkenal oleh band English rock Led Zeppelin.
Berawal sebagai melipat poster hitam-putih diterbitkan secara sporadis majalah itu akan berbalik penuh warna, dipromosikan dengan kelab malam London.

1 suRat saMaN:

fandy said...

ha ni surat samannye...
sempoi la bro...koooleksi majalah terhangat di pasaran..kalah mangga.haha..http://zurfandy.blogspot.com/